Komunikacja Publiczna - Archiwalne wydania

Komunikacja Publiczna 1/2016

Data publikacji: 2016-07-14

W pierwszym numerze „Komunikacji Publicznej” szczegółowo opisujemy Śląską Kartę Usług Publicznych. Prace nad system rozpoczęły się ponad 6 lat temu, w tej chwili trwa akcja przechodzenia na jeden spójny elektroniczny system biletowy. W związku z tym obecnie wycofywane ze sprzedaży są papierowe bilety okresowe.

zobacz wydanie

Komunikacja Publiczna 4/2015-2016

Data publikacji: 2016-01-29

Terroryzm w komunikacji publicznej

Terroryzm to planowane i zorganizowane użycie siły lub przemocy psychicznej, podejmowane z pogwałceniem istniejącego prawa, w celu wymuszenia od władz państwowych i społeczeństwa określonych zachowań i świadczeń, często naruszające dobra osób postronnych. Działania terrorystyczne mogą dotyczyć całej populacji, ale najczęściej są one kierowane przeciw jej niewielkiej części, aby zmusić pozostałych obywateli do odpowiednich zachowań. Ogólnie terroryzm można zdefiniować jako sianie strachu i grozy poprzez terror. Bardziej szczegółowo terroryzm niepaństwowy można zdefiniować jako „nieuzasadnione lub bezprawne użycie siły bądź przemocy wobec osób lub mienia, aby zastraszyć lub wywrzeć przymus na rząd, ludność cywilną lub ich część, co ...

zobacz wydanie

Komunikacja Publiczna 3/2015

Data publikacji: 2016-01-19

Karta inne niż wszystkie

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP rozpoczął w październiku wydawanie Śląskiej Karty Usług Publicznych. Posiadaczy tej właśnie karty jest już ponad trzy tysiące i z każdym dniem wciąż ich przybywa. Na kartę ŚKUP można załadować środki pieniężne lub zapisać bilet okresowy. Oprócz Portalu Klienta i punktu obsługi pasażera można to zrobić również w automatach biletowych. Zapisane na karcie pieniądze docelowo będzie można wykorzystywać do płatności w pojeździe za bilety jednorazowe. Obecnie na otrzymanych kartach można zapisywać bilety okresowe, obowiązujące najwcześniej od 1 listopada. Jednak Śląska Karta Usług Publicznych to nie tylko elektroniczny bilet komunikacji miejskiej. Kartą będzie można zapłacić za parkowanie, używana będzie ...

zobacz wydanie

Komunikacja 2/2015

Data publikacji: 2015-07-08

Warto być życzliwym

W Warszawie ruszyła druga już edycja kampanii społecznej „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej". Tegoroczna odsłona akcji przebiega pod hasłem: „Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem" i potrwa do końca roku 2015. Od 20 maja w tramwajach, autobusach, metrze oraz pociągach SKM można zobaczyć między innymi Hałaśnika Głuchawego, Tępacza Ignoranta, Knyszojada Smrodliwego, Kłapodzioba Wylewnego czy Zastawiacza Olbrzymiego. To zabawne postacie, tak zwane monstery: Hałaśnik Głuchawy - który w komunikacji słucha głośno muzyki, Tępacz Ignorant - przedstawiciel osób, które nie zauważają współpasażerów, Knyszojad Smrodliwy - spożywający przeróżne pokarmy o intensywnym zapachu, Kłapodziób Wylewny - rozmawiający głośno przez telefon, ...

zobacz wydanie

Komunikacja 1/2015

Data publikacji: 2015-04-21

SilesiaKOMUNIKACJA, czyli spotkanie branży

Oddajemy w Państwa ręce pierwsze tegoroczne wydanie „Komunikacji Publicznej" w odnowionej szacie graficznej. Mamy nadzieję, że się spodoba. Cieszymy się tym bardziej, że numer ten będzie kolportowany podczas Targów Transportu Publicznego SilesiaKOMUNIKACJA w Expo Silesia w Sosnowcu. Już po raz siódmy przedstawiciele branży spotkają się na targach 22 i 23 kwietnia 2015 roku. Od 2009 roku targi stale rosną w siłę, zapewniając wystawcom i zwiedzającym coraz wyższą jakość. To jedyne miejsce w Polsce, gdzie spotykają się wszystkie obszary transportu publicznego. Poprzednie edycje pokazały, że targi to nie tylko integrujące spotkanie branży, prezentacja pojazdów czołowych producentów, sprzętu serwisowego, wyposażenia warsztatów i zajezdni ...

zobacz wydanie

Komunikacja Publiczna I/2014-2015

Data publikacji: 2015-03-02

Zmierzamy w dobrym kierunku

Komunikacja miejska w Polsce zmierza naprawdę w dobrym kierunku. Mogli się o tym przekonać uczestnicy międzynarodowego seminarium „Organizowanie - finansowanie - kontraktowanie transportu publicznego w Polsce i Europie", które odbyło się w Katowicach. Międzynarodowa Unia Transportu Publicznego oraz Komunikacyjny Związek GOP byli organizatorami tego wydarzenia. Co ważne, zagraniczni goście pokazali też swoim polskim partnerom kilka dobrych, sprawdzających się i często efektownych rozwiązań z różnych miejsc Europy, które zapewne częściowo dałoby się też wdrażać w Polsce. Dlatego też oddajemy w Państwa ręce wydanie specjalne „Komunikacji Publicznej", które w całości poświęcone jest właśnie katowickiemu seminarium. Dlaczego UITP zdecydowała ...

zobacz wydanie

Komunikacja 4/2014-2015

Data publikacji: 2014-11-24

Niy ma gańby jeździć busym

No właśnie, niy ma gańby jeździć busym. To stwierdzenie na pewno będzie trudne do rozszyfrowania dla nie-Ślązaków. Ale my­ślę, że każdy by się pod nim chętnie podpisał. Dokładnie oznacza: nie wstydzę się jeździć autobusem. Bo i dlaczego? Na pewno nie wstydzą się, a wręcz wybierają na co dzień komunikację miejską finaliści kon­kursu: „Jeżdżę autobusem, jeżdżę tramwajem", organizowanego przez Komunikacyjny Zwią­zek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Prze­mysłowego. To kolejna akcja Związku, który stawia tym razem bardzo mocno na swoich pasażerów, bo kto, jeśli nie ludzie podróżują­cy autobusami i tramwajami KZK GOP, może lepiej zareklamować komunikację miejską? Tak naprawdę komunikacja to nie tylko trans­port, ale przede wszystkim interakcje ...

zobacz wydanie

Komunikacja 3/2014

Data publikacji: 2014-08-27

Podziękuj swojemu kierowcy!

Wszyscy na pewno pamiętamy z dzieciń­stwa bajkę o trzech czarodziejskich słowach, które sprawiają, że lepiej nam się żyje. „Pro­szę", „dziękuję" i „przepraszam" to słowa klu­cze, które w relacjach z innymi otwierają na­prawdę wszystkie drzwi. Jak to się ma jednak do komunikacji publicznej? Często zapomi­namy o tym, że wokół nas są tacy sami lu­dzie jak my, którzy oczekują szacunku, zro­zumienia i... uśmiechu. Także w komunikacji miejskiej! Te trzy słowa, które dobrze znamy, mogą spowodować, że komunikacją miejską będzie się podróżować po prostu przyjem­niej. A kierowcy, dzięki którym bezpiecznie docieramy do celu podróży, chcieliby poczuć się docenieni. Tym bardziej cieszy, że to wła­śnie pasażerowie wymyślili kampanię „Czy ...

zobacz wydanie

komunikacja 2/2014

Data publikacji: 2014-06-23

Z korzyścią dla naszych miast

Inteligentne Systemy Transportowe (Intelligent Transport Systems, ITS) mają za zadanie poprawiać efektywność sieci komunikacyjnej i zapewniać bezpieczeństwo uczestników ruchu. Co ważne, zastosowanie ITS ma neutralny wpływ na środowisko naturalne. Obniżenie emisji spalin jest priorytetem, ponieważ dzięki sprawnemu zarządzaniu ruchem zmniejsza się stężenie dwutlenku węgla w gęsto zamieszkałych centrach miast. Inteligentne systemy obejmują między innymi rozwiązania dotyczące sterowania ruchem komunikacji miejskiej, wprowadzenia stref płatnych w centrum miast oraz przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Coraz więcej miast korzysta już z nowych rozwiązań, jakie daje system, oczywiście zgodnie ze swoimi potrzebami. Jedne miasta skupiają się ...

zobacz wydanie
KZK GOP Wszystkie prawa zastrzeżone © 2017 r.