Komunikacja Publiczna - Archiwalne wydania

Czym pachnie komunikacja miejska?

Data publikacji: 2012-05-02

Podróż autobusem czy tramwajem może okazać się piekłem na ziemi, i to nie tylko ze względu na wysoką temperaturę, wręcz przeciwnie, na panujący w tych pojazdach zapach, a mówiąc dosadnie, smród. Pasażerowie komunikacji miejskiej często budzą nasze zgorszenie. Jedni są pijani i agresywni, inni odstraszają swoim wyglądem i zapachem. Czy można wyprosić kogoś z pojazdu za brzydki zapach? Okazuje się, że wcale nie jest to takie proste. A problem ten dotyczy nie tylko bezdomnych, ale wszystkich organizatorów transportu, przewoźników i nas, czyli współpasażerów. Cierpimy wszyscy... Tak naprawdę narzędzi do walki z brakiem higieny nie ma. Kiedy spada temperatura na zewnątrz, problem ten się nasila. Latem też nie jest dobrze. Jak więc rozwiązać ...

zobacz wydanie

Komunikacja-4/2011

Data publikacji: 2011-12-27

Nowe przepisy – wątpliwości i interpretacje

Oddajemy w Państwa ręce ostatni tegoroczny numer „Komunikacji Publicznej”. Bieżący rok niewątpliwie stał pod znakiem Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na artykuł Jędrzeja Klatki, radcy prawnego KZK GOP, który porusza kolejne zagadnienia związane z tym aktem prawnym. Równie gorąco zachęcamy do zapoznania się z tekstem Igora Krajnowa, który opisuje działający w Warszawie system Park & Ride. Marek Sieczkowski z kolei podjął równie „gorący” w tym roku temat – wzrostu cen biletów. Polecamy także teksty dotyczące ostatnich akcji podjętych przez Komunikacyjny Związek Komunalny GOP.

zobacz wydanie

Komunikacja-3/2011

Data publikacji: 2011-10-12

Dwadzieścia lat współdziałania gmin dla dobra transportu publicznego

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP obchodzi w tym roku dwudziestolecie swojego istnienia. Z tej okazji numer poświęcony został wspomnieniom, ale również i relacjom z bieżącej działalności oraz najbliższym planom KZK GOP. W "Komunikacji Publicznej" także szczegółowe informacje dotyczące trwających projektów dofinansowywanych z funduszy Europejskich – Śląskiej Karcie Usług Publicznych oraz Systemie Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

zobacz wydanie

Komunikacja-2/2011

Data publikacji: 2011-05-30

Media społecznościowe – szansa czy zagrożenie?

Siła mediów jest ogromna. W dzisiejszej rzeczywistości coraz większą popularność zdobywają tzw. nowe media, media społecznościowe. Dzięki nim każdy z użytkowników może publikować dowolne treści bez pośrednictwa dziennikarzy. Portale takie jak Facebook, Nasza klasa czy Twitter gromadzą miliony użytkowników, potencjalnych odbiorców tych wiadomości. Poprzez nie, można zdobywać zwolenników dla jakiejś idei, ale równie dobrze można prowadzić kampanie negatywne. Stają się miejscem do wyrażenia poparcia dla danej sprawy, ale mogą być też medium, poprzez które można wyrazić uczucia negatywne. Narzędzie to może pomóc w promocji, ale także może stać się okazją wyrażenia sprzeciwu – do tego akcje takie generują zwykle duży oddźwięk. Czy da się te ...

zobacz wydanie

Komunikacja-1/2011

Data publikacji: 2011-04-04

Kto skorzysta na nowej ustawie?

Z dniem 1 marca br. zaczęła obowiązywać nowa Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym uchwalona 16 grudnia 2010 roku. Do tej pory transport publiczny funkcjonował w oparciu o szereg różnych przepisów transportowych. Czy była potrzebna nowa ustawa? W tak zwanym środowisku transportowym mówiło się o niej i czekało na nią już dłuższy czas. Wielu wiąże z tym aktem prawnym ogromne nadzieje. Ustawa przede wszystkim porządkuje prawa i obowiązki przewoźników oraz reguluje ich współpracę z samorządami. Kto na tym skorzysta? Ustawa jest pierwszym aktem prawnym, który w sposób całościowy definiuje kwestie organizacji przewozów publicznych, określa zasady współpracy samorządów z firmami transportowymi oraz reguluje zasady finansowania przewozów. W ...

zobacz wydanie

Komunikacja - 4/2010

Data publikacji: 2010-10-04

Jak uatrakcyjnić transport publiczny?

Ulice polskich miast są zakorkowane przez samochody. W opinii Najwyższej Izby Kontroli przejezdność nie ulega poprawie, mimo inwestycji i stosunkowo dużych nakładów finansowych. Mieszkańcy niechętnie korzystają z komunikacji miejskiej, bo jest zatłoczona i w dużej części przestarzała.   Natomiast w Europie trwa renesans komunikacji miejskiej. Ludzie coraz częściej rezygnują z samochodów na rzecz tramwaju czy auto- busu. W tym aspekcie Polska, pomimo swego członkostwa w Unii oraz położenia geograficznego, jest chyba poza Europą. Niełatwo przekonać ludzi, aby zrezygnowali z własnego auta na rzecz komunikacji miejskiej, a tak naprawdę jest ona najlepszym lekarstwem na zatłoczone ulice. Wybierając zbiorowy transport dziesięciokrotnie ...

zobacz wydanie

Komunikacja - 3/2010

Data publikacji: 2010-07-04

Promocja komunikacji miejskiej przez Internet

W jaki sposób można dobrze wypromować transport publiczny? Jak znaleźć właściwą drogę, aby przekonać ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej i wcielenia w życie hasła „zamień wóz na bus”? Na pewno wykorzystanie Internetu, a w szczególności witryn internetowych, pomoże nam w takiej promocji. Dlatego też organizatorzy i operatorzy zbiorowej komunikacji rozwijają i unowocześniają swoje serwisy internetowe. Zdecydowanie są one coraz lepsze, ponieważ oprócz niezbędnych informacji o przebiegu linii i taryfie zawierają szeroko rozumiane promowanie usług transportu zbiorowego. Szereg akcji wizerunkowych, rozpowszechnionych również przez strony WWW, staje się dobrym sposobem pozycjonowania marki. Dziś nie trzeba już chyba nikogo przekonywać ...

zobacz wydanie

Komunikacja - 2/2010

Data publikacji: 2010-04-04

Międzynarodowe Targi SilesiaKOMUNIKACJA

Druga edycja wyjątkowego wydarzenia, jakim są Targi Transportu Publicznego SilesiaKOMUNIKACJA, odbędzie się w dniach 20-21 maja br. w centrum Targowo-Wystawienniczym Expo Silesia w Sosnowcu. Dlaczego to wyjątkowe wydarzenie? Już ubiegłoroczne targi pokazały, że to nie tylko integrujące spotkanie branży, prezentacja czołowych producentów pojazdów, sprzętu serwisowego, wyposażenia warsztatów i zajezdni oraz rozwiązań ekonomiczno-informatycznych dla komunikacji miejskiej, ale przede wszystkim ewenement na skalę międzynarodową. Oprócz gości z Polski swój udział w imprezie zapowiedzieli między innymi Włosi, Anglicy, Hiszpanie, Czesi i Słowacy. Co ważne, targom towarzyszyć będzie dwudniowa konferencja naukowa, zawody dla kierowców oraz ...

zobacz wydanie

Komunikacja - 1/2010

Data publikacji: 2010-02-04

Ranking stron internetowych – kto najwyżej?

W grudniu 2009 roku został przeprowadzony audyt użyteczności serwisów internetowych komunikacji miejskiej. Specjaliści ze studia Edisonda z Krakowa zbadali 10 z nich, a wyniki zebrali w specjalnym raporcie. Najlepsza w Polsce okazała się strona www.kzkgop.com.pl. Z raportu wynika, że właściwy tramwaj czy autobus najłatwiej znaleźć na Śląsku. Ogromną część pasażerów komunikacji miejskiej stanowią ludzie na co dzień korzystający z Internetu. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, przewoźnicy powinni wykorzystać Sieć, aby zapewnić rzetelną i łatwo dostępną wiedzę swoim klientom. We wspomnianym audycie ocenie podlegały proste funkcje, jak znalezienie rozkładu, schematu komunikacji czy cen biletów, ale również działanie wyszukiwarki połączeń, ...

zobacz wydanie
KZK GOP Wszystkie prawa zastrzeżone © 2017 r.